Zadbaj o te 8 elementów – a sprzedasz znacznie więcej

Dodano Kwiecień 29th, 2016 w Blog otagowano , , by admin

Sprawdź poniższą listę elementów, które mogą sprawić że zaczniesz sprzedawać więcej. Jeśli jeszcze nie korzystasz z nich w swoim sklepie opartym o Prestashop – zmień to jak najszybciej.

1. Zdjęcia i video

Żujemy w kulturze obrazkowej, kupujemy oczami.

Zadbaj o wysokiej jakości zdjęcia przedmiotów, które sprzedajesz. Zamieść również przykładowe aranżacje, które pobudzą wyobraźnię potencjalnych klientów. Zadbaj o możliwość powiększania, przesuwania, oglądania szczegółów i opcjonalnie zamieść video produktu. W przeprowadzonych badań wykazano, że dzięki video produktu konwersja koszyka może wzrosnąć do nawet 85%.

 

2. Ogranicz zakup

Przedmioty w Twoim sklepie internetowym staną się atrakcyjniejsze, jeśli odpowiednio ograniczysz możliwość ich zakupu.

Dobrymi rozwiązaniami są: ograniczona liczba produktów w magazynie, kończąca się wyprzedaż z wyraźnym licznikiem odmierzającym koniec promocji, limitowana edycja produktu w małej ilości.

 

3. Pokaż opinie

60% kupujących sprawdza opinie o produkcie, zanim dokona zakupu.

Zadbaj o opinie przy każdym z produktów. Powinny być przyjazne dla kupujących i poza słowną oceną produktu powinna się tam znaleźć ocena w postaci gwiazdek lub stopni (1-9). Obecność wielu pozytywnych opinii o produkcie może spowodować wzrost zakupu produktu o nawet 100%.

 

4. Podnieś zaufanie

48% kupujących ufa certyfikacjom i zapewnieniom o uczestnictwie w programach rzetelnościowych dla firm.

Zadbaj o certyfikat SSL i obecność Twojego sklepu w rankingach rzetelnych firm. Ważne są też wszelkie certyfikaty, mogące wzbudzić zaufanie kupujących. Jeśli posiadasz sklep stacjonarny – koniecznie o tym napisz.

 

5. Kontakt

Udostępnij możliwie wiele kanałów, którymi potencjalni kupujący będą mogli się z Tobą skontaktować.

Dane kontaktowe powinny być zamieszczone w widocznym miejscu i określać czas w jakim jesteś dostępny. Skorzystaj z innowacyjnych metod (callpage) zachęcających do kontaktu i umożliwiających sprzedaż przez telefon.

 

6. Koszyk

Koszyk i jego konstrukcja musi mieć perfekcyjne usability, aby żaden z elementów nie powodował rozproszenia uwagi użytkownika ani sytuacji w której, nie będzie wiedział jak sfinalizować zakup.

Jakie elementy powinna zawierać dobrze zaprojektowana podstrona z koszykiem?

  • Usuń niepotrzebne elementy, mogące rozproszyć użytkownika – zależy nam na domknięciu sprzedaży
  • Zastosuj możliwość zakupu na jednej stronie (One page checkout)
  • Zastosuj walidację wszystkich pól i sugeruj ich zawartość
  • Nie zmuszaj do rejestracji, pozwól na zakupy gościom
  • Pokaż dokładną kwotę do zapłaty oraz termin dostawy
  • Użyj dodatkowych elementów wzbudzających zaufanie: bezpieczne kanały płatności, szybka wysyłka, możliwość zwrotu

 

7. Wyszukiwarka

Statystycznie co drugi użytkownik sklepu internetowego rozpoczyna wizytę od skorzystania z wyszukiwarki.

  • Użyj opcji AJAX dla podpowiedzi wyszukiwania w czasie rzeczywistym
  • Daj opcje personalizacji i zaawansowanego wyszukiwania produktów
  • Zwróć uwagę na podstronę z informacją o braku wyszukiwanej frazy – zaproponuj podobny produkt

 

8. Darmowa dostawa

W roku 2014 aż 63% użytkowników rejestrujących się w sklepie Amazon, zrobiło to z powodu możliwości otrzymania darmowej dostawy.

  • Możesz też użyć opcji darmowej dostawy po przekroczeniu pewnego progu zakupu

 

 

Zastanawiasz się, jak zwiększyć sprzedaż w Twoim sklepie?

Skontaktuj się z nami w celu darmowej analizy.