Sprawdź poniższą listę elementów, które mogą sprawić że zaczniesz sprzedawać więcej. Jeśli jeszcze nie korzystasz z nich w swoim sklepie opartym o Prestashop – zmień to jak najszybciej.
1. Zdjęcia i video
Żujemy w kulturze obrazkowej, kupujemy oczami.
Zadbaj o wysokiej jakości zdjęcia przedmiotów, które sprzedajesz. Zamieść również przykładowe aranżacje, które pobudzą wyobraźnię potencjalnych klientów. Zadbaj o możliwość powiększania, przesuwania, oglądania szczegółów i opcjonalnie zamieść video produktu. W przeprowadzonych badań wykazano, że dzięki video produktu konwersja koszyka może wzrosnąć do nawet 85%.
2. Ogranicz zakup
Przedmioty w Twoim sklepie internetowym staną się atrakcyjniejsze, jeśli odpowiednio ograniczysz możliwość ich zakupu.
Dobrymi rozwiązaniami są: ograniczona liczba produktów w magazynie, kończąca się wyprzedaż z wyraźnym licznikiem odmierzającym koniec promocji, limitowana edycja produktu w małej ilości.
3. Pokaż opinie
60% kupujących sprawdza opinie o produkcie, zanim dokona zakupu.
Zadbaj o opinie przy każdym z produktów. Powinny być przyjazne dla kupujących i poza słowną oceną produktu powinna się tam znaleźć ocena w postaci gwiazdek lub stopni (1-9). Obecność wielu pozytywnych opinii o produkcie może spowodować wzrost zakupu produktu o nawet 100%.
4. Podnieś zaufanie
48% kupujących ufa certyfikacjom i zapewnieniom o uczestnictwie w programach rzetelnościowych dla firm.
Zadbaj o certyfikat SSL i obecność Twojego sklepu w rankingach rzetelnych firm. Ważne są też wszelkie certyfikaty, mogące wzbudzić zaufanie kupujących. Jeśli posiadasz sklep stacjonarny – koniecznie o tym napisz.
5. Kontakt
Udostępnij możliwie wiele kanałów, którymi potencjalni kupujący będą mogli się z Tobą skontaktować.
Dane kontaktowe powinny być zamieszczone w widocznym miejscu i określać czas w jakim jesteś dostępny. Skorzystaj z innowacyjnych metod (callpage) zachęcających do kontaktu i umożliwiających sprzedaż przez telefon.
6. Koszyk
Koszyk i jego konstrukcja musi mieć perfekcyjne usability, aby żaden z elementów nie powodował rozproszenia uwagi użytkownika ani sytuacji w której, nie będzie wiedział jak sfinalizować zakup.
Jakie elementy powinna zawierać dobrze zaprojektowana podstrona z koszykiem?
- Usuń niepotrzebne elementy, mogące rozproszyć użytkownika – zależy nam na domknięciu sprzedaży
- Zastosuj możliwość zakupu na jednej stronie (One page checkout)
- Zastosuj walidację wszystkich pól i sugeruj ich zawartość
- Nie zmuszaj do rejestracji, pozwól na zakupy gościom
- Pokaż dokładną kwotę do zapłaty oraz termin dostawy
- Użyj dodatkowych elementów wzbudzających zaufanie: bezpieczne kanały płatności, szybka wysyłka, możliwość zwrotu
7. Wyszukiwarka
Statystycznie co drugi użytkownik sklepu internetowego rozpoczyna wizytę od skorzystania z wyszukiwarki.
- Użyj opcji AJAX dla podpowiedzi wyszukiwania w czasie rzeczywistym
- Daj opcje personalizacji i zaawansowanego wyszukiwania produktów
- Zwróć uwagę na podstronę z informacją o braku wyszukiwanej frazy – zaproponuj podobny produkt
8. Darmowa dostawa
W roku 2014 aż 63% użytkowników rejestrujących się w sklepie Amazon, zrobiło to z powodu możliwości otrzymania darmowej dostawy.
- Możesz też użyć opcji darmowej dostawy po przekroczeniu pewnego progu zakupu
Zastanawiasz się, jak zwiększyć sprzedaż w Twoim sklepie?
Skontaktuj się z nami w celu darmowej analizy.